Saturday 15 September 2012

Ulasan Lirik Teman Pengganti - Malique feat. Black

SALAM

Terima kasih sebab klik untuk membaca ulasan mengenai lagu Teman Pengganti 

Lagu ini berlatarkan kisah tragis seorang lelaki yang menanti saat-saat pemergiannya. Merasa kesedihan, ketakutan dan kerisauan dalam hatinya terhadap seorang isteri. Beliau menderita penyakit jantung (mungkin) yang menjadi rahsia sekian lama daripada pengetahuan isterinya. 

Kecintaannya kepada isteri tiada tolok bandingnya dihiasi dengan pengorbanan dan kata-kata indah disetiap ceritera kisah hidupnya. Beliau meletakkan satu harga yang tidak ternilai atas pengorbanan seorang isteri yang menerima dirinya sebaik-baiknya, sabar dengan kerenahnya dan sanggup menepuh kepayahan hidup bersama.

Beliau tahu seistimewa manapun isteri dimatanya, Allah SWT lebih dia sayangi, mencintaiNya dengan sepenuh hati dan sentiasa redha dengan ketentuanNya.

Kisah ini menjadi lebih sedih apabila beliau menyiapkan segala-gala yang termampu dalam keterbatasan fizikal dan kemampuannya untuk meringankan bebanan orang lain setelah kepergiannya,

Lagu ini ialah masterpiece Malique yang bijak bermain dengan susunan kata-kata puitis, cukup untuk menggambarkan seluruh isi cerita ini yang bergelumang dengan rasa kekesalan, kesedihan, kesengsaraan dan kepasrahan. Well done Malique. BEST!!

No comments:

Post a Comment