Tuesday 6 May 2014

Pengalaman Pertama: Makan Sushi

Salam

Sushi ialah makanan Jepun yang popular dikalangan orang kita. Tapi bukan semua orang berfikiran begitu.

Saya pernah try makan sushi. Itu pun setelah terpengaruh dengan kawan-kawan. Tengok deorang ni makan macam berselera je. Jadi saya pun memberanikan diri untuk cuba.

Mula-mula...saya ambik yang ada seaweed dan ada nasi dalam dia (sori tak tau nama), dalam hati fikir mungkin sedap kot. Pastu kawan kata, nah bubuh ni la baru best. Macam sos tapi warna hijau.

Saya pun letak la sos tu bersama dengan sushi yang ala2 lemang tu. Buka mulut besar-besar dan AUMMM makan dengan rakusnya...

Tiba-tiba mulut yang sedang mengunyah ini terhenti. Dalam hati...pedas giler.. Rasa nak jerit je tapi nanti malulah pulak.

"time ni memang dah tak boleh fikir". Nak buang kat mana?

Emm, jawapan dia senang. Dalam tangan....  malu giler kot. Apa lagi menjadi "bahan" la kan.

Seriously, itulah kali pertama dan terakhir saya makan sushi dan saya berazam no more sushi. Pengalaman pertama tu cukup lah. Tak perlu diulang lagi. Huhu.

Kepada kawan-kawan yang suka makan sushi, teruskan minat anda kerana usaha saya terhenti di sini..

Tobat tak mau dahhhh..full stop!!!!!!

No comments:

Post a Comment