Monday 5 May 2014

Pengalaman Pertama: Shoot Dokumentari

Salam

Shoot dokumentari.

Kisah ni berlaku ketika saya di sebuah institusi pengajian tinggi awam. Time tu belum tamat lagi sem akhir. Pengalaman yang tak tahu nak gambarkan apabila tiba-tiba sekumpulan masuk kepada gym lab dengan kamera dari sebuah tv nasional. Masa itu, saya masih tak ada idea. Dalam hati tertanya-tanya juga siapakah mereka ini. Tapi saya buat "keras" je macam malas nak layan. Saya teruskan membuat rawatan kepada pesakit amputation.

Tiba-tiba.....

Adik!, kami dari TV __ (dah dipotong) nak discover tentang universiti ni. Jadi kami rasa adik boleh jadi subjek kami untuk siri kali ni.

Haahhh, jantung dah berdegup kencang.. Dup dap dup dap. First time tengok kamera yang gedabak besar.

Selepas itu, bemulalah shoot beberapa babak dalam siri tu. Payah jugak nak buat. Malu dan segan. Tak ada skrip. Kena buat spontan. Lagilah.....

Buat punya buat, scene pun tamat.

Siap minta nombor telefon saya lagi dan nanti mereka akan contact semula andai ada rancangan yang berkaitan.

Pihak kru tu cakap, tunggu siri ni release pada bulan Ramadhan tetapi malangnya tak berkesempatan nak tengok sebab membantu emak dan ayah ketika bulan Ramadhan tu.

Tapi tak kisahlah sebab kalau tengok rancangan tu mesti demam nanti. Hehe

No comments:

Post a Comment